Veckobrev stambytet v.27

Vi börjar nu närma oss semestertider. Under v. 29 - v.31 så kommer stambytet vara semesterstängt dvs. vi börjar åter att arbeta måndag v.32.

Angående ej åtgärdande anmärkningar och synpunkter (Bygatan 29 - 33)

Vi är fullt medvetna om att det finns synpunkter och anmärkningar som ännu inte är åtgärdade. Detta har tyvärr p.g.a. stor arbetsbelastning dragit ut på tiden. Vi ber om ursäkt för detta och kommer under nästa vecka att gå igenom synpunkter samt felanmälningar ni har gjort samt att åtgärda dessa så fort det går.

Låsbyte i färdigställda lägenheter

Vi kommer att avisera låsbyte i färdigställda lägenheter Bygatan 29 - 31 under nästa vecka.

Bygatan 31

Stam 45

Åtgärdande av besiktningsanmärkningar.

Bygatan 33

Stam 46 

Åtgärdande av besiktningsanmärkningar

Stam 47

Åtgärdande av besiktningsanmärkningar

Stam 48

Åtgärdande av besiktningsanmärkningar.

Bygatan 35 (stam 49 och 50)

Angående färdigställande stam 49 och 50 Bygatan 35

Vi håller i detta nu på med färdigställandet av dessa stammar, plattsättningen är så gott som klar och rör, bygg och el håller på att komplettera kök och våtutrymmen. Lägenheterna i stam 49 och 50 kommer enligt plan att besiktigas den 19/8 - 20/8. Eftersom tiden är knapp så är vårt mål att driftsätta badrum, tvättrum, WC och kök så att de går att använda. Vi kommer även att täcka av och städa lägenheterna. Det kommer dock finnas arbeten kvar i form av åtgärdande av målningsskador/genomslag, bättringar etc. Det som inte vi inte hinner med innan vår semester kommer vi att färdigställa efter semestern. Vår prioritet är att samtliga lägenhetsinnehavare skall kunna bo i sina lägenheter därför prioriterar vi detta först. Vi har dessutom haft enormt mycket tillval i lägenheterna i 33:an och 35:an. Vi hoppas att ni har förståelse för detta.

Värmearbeten

Värmearbeten pågår på Bygatan 7

Information angående el i lägenheter

Vid rivningsarbeten så händer det tyvärr att elledningar skadas i lägenheter vilket leder till att det kan blir strömlöst. Vi försöker alltid att kontrollera att strömmen är på innan vi går hem men detta kan missas ibland då ofta själva felet kan finnas i en annan lägenhet än den drabbade.

Vi försöker i största möjliga utsträckning att undvika detta men tyvärr så händer det ibland att vissa delar av lägenheterna har blivit strömlösa utan att vi märk något.

Om det skulle vara strömlöst i er lägenhet eller om ni har andra problem med elen utanför vår arbetstid så ska ni ringa till er fastighetsjour. Om kylskåp eller frys stått strömlöst och mat har blivit förstörd så vill vi att ni anmäler detta i första hand till er försäkringsbolag. Är felet vårat så betalar vi givetvis er självrisk.

Information angående återmontering av befintliga vitvaror:

Vid flera tillfällen så har det visat sig att befintliga disk- och tvättmaskiner (vitvaror) har slutat fungera vid återinstallation.

Många vitvaror mår inte bra av att stå avstängda en längre tid. Metrolit ansvara ej för dessa vitvaror och fungerar de inte efter stambytet så måste ni själva ombesörja reparation eller byte. Har vid dock orsaka en skada på en avlopps- eller vattenanslutning eller dylikt så byter vi givetvis detta. 

Information angående färdigställande/stopptider samt åtgärdande besiktningsanmärkningar

Stopptider innebär att vatten och avlopp fungerar i ert våtutrymmen men det kan finnas vissa kompletterande arbete som är kvar. Dvs. stopptid betyder inte att badrum är helt klara dock går de att använda.

För att åtgärda eventuella besiktningsanmärkningar så har vi 15 arbetssdagar på oss dvs. 3 veckor. Detta innebär att vi behöver tillgång till lägenheten i ca 3 veckor efter besiktningen.

Givetvis så strävar vi att åtgärda eventuella punkter snabbare men p.g.a mycket genomslag och skador på väggar som ansluter till våtutrymmen så tar det lite tid.

Trevlig Helg!

Johan Strömberg (Platschef)